maandag 17 november 2014

Start zigzag deken en wat ik daarvoor maakte.


Ik ben dit weekend gestart met de gehaakte zigzag deken een Riple.
Ik zocht alle restjes wol in wit, naturel en pastel.
En dat was een hele mand vol.
Gretig als ik was haakte ik de eerste toer met alleen maar puntjes naar boven. Foutje! Ik was vergeten las veel te snel 3 stokjes samen te haken.
Ik heb het patroon van Wieke van Keulen gebruikt.
Het is heel uitgebreid uitgelegd met duidelijke foto's.
Waarvoor dank Wieke!

































Hier ben ik wel even zoet mee
en ik zal zeker tussendoor een ander handwerk maken.
Zoals ik ook vóór deze zigzag deken deed.
Zo maakte ik eerst mijn zwarte omslagdoek af.
Hetzelfde patroon als ik afgelopen voorjaar haakte
maar nu in een dunnere wol
zodat ik deze grotere doek soepel om kan slaan.
Dit patroon is van Haken bij Saar en Mien
wederom hartelijk dank dames!



































Daarna breide ik een heerlijk warme trui.
Hij is gemaakt van een uitgehaald vest wat ik ooit een keer breide
maar niet helemaal mijn ding was
en voor nieuw op zolder lag.
Het is een simpel basispatroon van Breien met Plezier
Je zoekt je garen dikte en maat op
en dan kies je of je een rechte of getailleerde trui wilt maken.
Je kan zelf je fantasie gebruiken
door bijv. een kabel of ajour patroon te breien.
Kijk maar eens rond op de site
Brigitte heeft heel veel waardevolle breipatronen en tips voor je.


En afgelopen zaterdag maakte ik mijn werkplek weer fris en vrolijk.
Ik gaf mijn bureaustoel die zo goed zit maar er niet uit ziet een nieuwe bekleding.
En ook mijn strijkplank en mouwenplankje kreeg een nieuw dekje.
Ik gebruikte deze Franse interieur stof ook al voor diverse artikelen in de webwinkel en ook mijn agenda had dit jaar deze mooie stof.
Kom maar op met de laatste productieve weken van 2014  :-)



Geen opmerkingen: